Lien Campo

Lien Campo

donderdag 3 maart 2011

Door het gebruiken van spreekwoorden en deze in contact te brengen met mensen die ze horen, werd het me duidelijk dat ze vaak een humoristisch effect oproepen.
Het is dit grappige aspect dat ik wil uitpuren en wil weergeven in mijn eindwerk.
Er zijn al veel boeken uitgegeven met spreekwoorden die, zonder vormgeving, illustratie informatief in een lijst zijn weergegeven.

Het lijkt mij interessanter om met alle verzamelde informatie een absurd verhaal van
spreekwoorden te illustreren, het spelen met taal en de onderliggende betekenissen van spreekwoorden zijn voor mij boeiend om iets mee te doen. Hierbij wijk ik af van mijn
oorspronkelijk idee om ook een informatief boek uit te geven, maar dit zou mij echter niet zo kunnen boeien. Er zal in het boek wel een puur informatieve lijst zitten van spreekwoorden die in het boek voorkomen of diegenen die daarmee verwant zijn.

Ik ben begonnen met een verhaal te maken door middel van
spreekwoorden aan elkaar te linken. Het is geen uitgetipte
versie van een verhaal, maar enkel een verhaal in mijn hoofd waarbij de spreekwoorden elkaar opvolgen.
Het verhaal wil ik niet al te veel weergeven met tekst omdat dan het effect verloren gaat, maar ik wil vooral een prentenboek maken, waarbij de illustraties de spreekwoorden uitbeelden en versterken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten