Lien Campo

Lien Campo

donderdag 3 maart 2011

Onderzoek (september-januari)/ Presentatie 27/01/2011

Afgelopen 4 maanden ben ik intensief bezig geweest met het onderzoeken en verzamelen van
spreekwoorden in onze taal.
In een dagboek heb ik elke dag spreekwoorden opgeschreven die mij ter oren zijn gekomen in mijn omgeving, door mensen waarmee ik in contact kwam, in de krant, op de radio...
(Dit onderzoek wil ik gedurende het jaar verder zetten, aangezien het ook een deel van mijn eindwerk is, het blijft interessant om me te focussen op mijn onderwep).
Anderzijds heb ik mooie spreekwoorden opgezocht in allerlei boeken, zowel uit de oude taal,
de Nederlandse taal, als Antwerpse uitdrukkingen.

Beide pistes zijn interessant om te onderzoeken in het vinden van spreekwoorden, al is het dagboek net iets persoonlijker en laat het spreekwoorden in zijn context zien.
Hieruit kan ik afleiden dat spreekwoorden worden gebruikt om je uit te drukken en om iets wat je wil zeggen te versterken op een ludieke manier.
Het is net deze ludieke manier die ik wil benaderen om er een illustratief werk van te maken.

Illustratief onderzoek

Een ander deel van mijn onderzoek, is mijn onderzoek naar illustratiestijl.
Door al enkele tekeningen te maken, heb ik me niet louter bezig gehouden met het noteren en opzoeken maar zo ook
illustratief al wat voeling te krijgen met het onderwerp en een beeld te creëren dat kan leiden tot mijn eindwerk.

Enkele spreekwoorden heb ik samengenomen en zo in één beeld gegoten en zo een absurde situatie weergegeven door middel van spreekwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten